Sunday, November 7, 2010

Opis berhantu?

Baru2 ni ada suara2 yg menyatakan laluan ke tandas pompuan opis aku tu keras..
Ada org Nampak sumthin..
Ada org kene kacau..
Ada org kene sakit perut..
Ok2, serius
Baru2 ni aku takot nk p toilet..
Lg takot kalo aku sorang2..
Tp xkan nk g toilet level lain…
Bladder aku ni lemah sket..
Xleh tahan lama2..

Dipendekkan cerita, pada suatu hari….
Aku berjalan sambil berfikir..
Selamat ke g toilet kali ni…
Xtahan dah ni….
Fikir punya fikir, da sampai toilet…
“ah, masuk je lah.. “ getus hatiku..
Sebaik pintu dikuak, aku nampak hanya makcik cleaner tgh lap2 sink
“fuh, naseb bek makcik ni ada” getusku lagi…
Aku pon dgn pantas dan lajunya masuk ke dlm toilet dan…. (paham2 je lah…)
Dah siap, makcik tu ada lg… seraya aku bertanya

Aku : makcik x blk lg? dah kol 5 ni…
Makcik : sket lg nk blk.. nk isi sabun ni jap..
nnti staff yg blk lewat xde sabun lak nk cuci tgn.
Aku : ada ke staff yg blk malam?
Makcik : ada…
Aku : berani btul mereka…
Makcik : kenapa? Takot hantu ya?
Aku : haha… mungkin….
Makcik : makcik pon takot juga.. kadang2 ada bau wangi…
(tros makcik tu kuar dr toilet)

Aku pon teros ke sink utk cuci tgn..
Tiba2 aku dgr bunyi..
"Buat xtahu jelah.."
Pastu ade bau wangi..
"ah sudah… Xkan la tros bau wangi… byk plak aku letak sabun kt tgn aku ni…"
Tiba2, aku mcm kenal je bau wangi tu..
Perlahan2 aku mendongak ke atas sebelah kiri…
Ceh, ambi pur yg spray otometik tuh..
terima kasih mak cleaner..
makcik berjaya kenakan saya..

10 comments:

  1. hahahahaa kesiann.. hati2 mira.. jgn smpai saket perut lak :p

    ReplyDelete
  2. nurul, itulah.. kalo da xtahan nk wat camne kan?

    ReplyDelete
  3. kt klcc mmg gtu.byk gak citer2 seram masa sy intern dlu.huhu.

    ReplyDelete
  4. seyes? pasai pa xde sape pnh citer....

    ReplyDelete
  5. hahaha...
    u make me laugh..
    until i have 2 go 2 toilet 2....

    ReplyDelete